060307 Dag 26 Gavin King Approved

Dagen i dag har gått med på å henge seg fast på nye og spennende måter.



Morten har vært syk og Kurt er fortsatt på øvelse, så det har bare vært meg og Kristian på "jobb" i dag. Kristian har stanget seg fast i web services mesteparten av dagen. Jeg har ikke fått med meg så mye av hva som har skjedd utenom ett og annet klynk i fra kroken.

Jeg har jobbet videre med testing. Alt så vel og bra ut, helt til jeg skulle teste Injection og Outjection (Bijection) i en Session-bean. Siden dette er seam-spesifikk funksjonalitet, krever den at testene kjøres i et fullverdig miljø. Det vil si at jeg måtte ha opp og kjøre en embeddable EJB 3.0 container for å kjøre testene mine, noe som viste seg å være alt i fra enkelt.

Status på endt dag er circa åtte timer stanging med å få en Embeddable EJB 3.0 container til å fungere med Maven 2 og Seam, uten hell.

I morgen er en ny dag, så får sette alle kluter til og få det til da. Ellers håper vi jo at Morten blir frisk!

No comments: